18 januari - 15

Har varit flitig i veckan och ridit min häst 5 dagar i rad nu, tror dessutom det blir en sväng ut idag med. Så det känns toppen att motivationen är tillbaka för att stanna och att Baltazar dessutom är så fruktansvärt glad på livet! Han skuttar runt i hagen, blir alldeles till sig på ridturerna då han får galoppera lite och hoppträningarna är ju bara det bästa han vet. När det är hans tur att hoppa så kan han bli helt till sig och jag tror nästan han får kortslutning i huvudet emellanåt haha! Men det är endast lyckorus som tur är. Då kan jag acceptera lite flams. 

I onsdags var det vår andra träning för Peter med vår nya hoppgrupp. Tempot och nivån är absolut en aning högre här än i förra gruppen men det känns fortfarande väldigt bra och trots att jag ibland kan tvivla på oss så bevisar min fina häst att vi också kan, gång på gång. Får nästan adrenalinkickar när vi hoppar. 

Igår red jag först på Corso och Jennifer red den nyaste pållen i stallet, TP. Vi for bara ut och skrittade en runda i byn och sedan tillbaka fast genom skogen. Efter det tog vi Baltazar och Mayenne ut på en sväng fast åt andra hållet i byn. Balte tyckte det var superkul men jobbigt eftersom det var ganska tung och kompakt snö att jogga i. Mayenne har dessutom en sån himla fart i traven så Baltazar får verkligen jobba för att hinna med om han också ska trava, annars får vi ta och galoppera bakom. Nöjda hästar och nöjda tjejer kom tillbaka till stallet sen. 

En novemberbild på Mayenne. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0