24 januari - fixa och dona

Imorse efter frukost åkte jag och pappa till bonden i byn och hämtade hem lite spån. Jag körde transporten och tränade backa med den, vilket är klurigt men kul! Vill verkligen kunna köra så att jag kan köra själv till träningar till våren då väglaget är bättre. Jag och oliver tog en sväng till stan efter det och när jag kom hem åkte jag till stallet för att ordna och dona som vanligt.

Sandra är borta över helgen och jag har därför både Balte och Sugar att fixa. Igår blödde Sugar näsblod så hon fick vila men det såg inte ut att ha blött något mer idag. Baltazar skulle få komma ut en sväng igår men han var alldeles frossig och skakig av sig när han stod på stallgången och han var lös i magen också. Dock ingen feber. Men båda fick vila för säkerhetsskull och jag la på B två innetäcken istället för ett. Idag verkade båda må bra men det var skitväder så tog in dom från stormen och gav dem hö bara. Är ju en dag imorgon med. 

Förresten så ska Sugar flytta till ett annat stall snart. Tråkigt eftersom det är en sån trevlig häst! Men blir lite spännande med någon ny i stallet ändå. :) 

TP och Loppan, dom två nyaste pållarna i stallet! Visst är dom goa?

Och en bild på min fina stjärna. 
 
 
Kommentarer
Postat av: mammsen

Finaste hästen ever!

2015-01-29 @ 19:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0