Ännu en film

 

Här har ni ett klipp (som tyvärr blev inspelat åt fel håll.. haha) från då Baltazar och Sugar busade runt i hagarna för ett tag sedan. Dessa två piggeliner har fått komma ut idag i det fina vintervädret. Baltazar var först ut och vi red upp mot kasamark, det är perfekt med snö nu så det blev aningen jobbigare än vad det brukar vara! Han var helt ofattbart pigg och nästan rusade iväg när han fick galoppera, men jag lät honom gå på så pass mycket jag kunde utan att förlora kontrollen, för jag vet ju att han behöver få ur sig all den där energin på något sätt. Han blev enklare att hålla sista biten hem då det värsta var ur kroppen och då blev han riktigt trevlig. 

Efter det tog jag direkt ut Sugar en sväng. Först red vi upp i byn och mötte mamma, mormor, morfar och hundarna och sedan fortsatte vi en egen sväng upp i skogen. Hon har ju varit skadad och har precis fått börja trava så blev nästan bara skritt och några få travsteg bara. Båda var toknöjda efteråt och när alla hästar hade fått sin lunch tog jag och for hem för dagen. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0