Ny hoppgrupp och nya hästar i stallet

En del har hänt dom här senaste veckorna!

Först och främst är jag ivrig att berätta att jag och baltazar nu äntligen har fått en ny hoppgrupp! På onsdagar kommer vi framöver träna med en storhästgrupp för Peter Sällström i hoppning och det känns verkligen superkul! I onsdags var vi där första gången och det var full fart men gick faktiskt väldigt bra måste jag säga själv. Hästen min var tokpigg och nästan lite halvtokig i början men han skötte sig galant i stort sett hela träningen. Ser fram emot nästa onsdag!

Två nya hästar har kommit till stallet. Jennifer har nu skaffat sig en ponny som kallas Loppan som är otroligt söt och väldigt trevlig, han har stått i stallet ett litet tag. Inatt kom dom hem med den allra nyaste hästen som jag inte vet mycket om alls men det är ett fullblod som är fux med vit bläs och vita strumpor! 

Idag var jag i stallet och tanken var att jag skulle rida men det blåste så vidrigt mycket så jag ryktade igenom baltazar bara och pysslade med annat. Får bli en sväng imorgon istället. 
 
Den lilla skäcken är alltså Loppan! Han och Mayenne är grannar och han har redan smitit in i hennes hage flera gånger. Dom är ganska förtjusta i varandra haha. Bilden i mitten är från mellandagarna då jag tog hand om Sandras Sugar och följde med Jennifer, Loppan, Erika och Corso ut på prommis. Mysigt!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0