20 maj - de senaste dagarna


I lördags var jag på SURF mellan 07-16, tog på mig en dags helgjobb och pysslade med allt ifrån mockning och ridning till ut- och insläpp. Är väldigt roligt men ganska slitigt så var rätt trött när jag kom hem. Baltazar fick vila den dagen. Söndag var jag också på SURF, men bara i ca 2 timmar. Vi hade städdag och målade staket, bänkar, fixade och grejade för att göra vår anläggning fin inför kommande tävlingar och arrangemang! 

Iförrgår for jag till Hössjö lite spontant. Tog och lastade Baltazar och red ut en sväng med Amanda och Prinsessa i det fina vädret. Var kul, kändes lite som förut då jag hade min gamla häst Garpur där hos henne. Kändes dessutom väldigt bra att kunna fixa allt ifrån att backa bilen och fästa transporten till att vända och lasta och greja med allting på egen hand! 

Igår fick det bli en rolig bussväng upp till Gammdegersjö. Hade hackamore så B blev ganska stark på hemvägen då han blev lite väl peppad men det gjorde inte särskilt mycket. Han fick plaska i vattnet också, vilket han älskar, och träffa små kossor som kommit ut på lite bete. Så han var väldigt nöjd när vi kom tillbaka hem till stallet. 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0