Ny hagkompis

Hejsan!
Igår flyttade Haley till ett nytt stall, vilket innebar att Baltazar blev utan hagkompis. Han såg rätt nere ut när jag kom och han stod ensam vid grinden och undrade vars hans flickvän tagit vägen. Som plåster på såren har han fått sig en ny kompis, hannas valack Berra! Vi for till surf igår och hoppade lite, efter det när dom var nöjda och trötta så släppte vi ihop dom. Berra visade ganska fort att störst går först och Balte fick sig en kick på bogen men sen blev det lugnt och nu verkar dom komma förvånandsvärt bra överens! Så det känns bra i mattehjärtat nu på nytt :)  

Jag rider han så gott det går trots sommar och bete, han fick vila en vecka när jag var på Mallis och har även fått sig 5-dagarsvila när jag var på besök hos Olivers pappa, men annars rider jag 4-5 ggr i veckan åtminstone. Han är rund om magen men kondisen är inte särskilt dålig så magen lär nog krympa fort när hösten kommer. (Kan jag iallafall hoppas..) 

 
Två nöjda killar som kom gåendes sida vid sida idag när jag kom dit!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0