Funderingar

Hejsan!
Var precis borta i stallet och gav hästarna lunch, blev lite senare än vanligt så dom fick lunch ca 13.30 men vad gör det om hundra år.. Har ridit ut med Hanna och Berra i veckan, hopptränade på onsdagen och igår longerade jag honom på gården en stund i skritt och trav. Han fick även beta 10-15 minuter efteråt, vilket gjorde honom rätt så lycklig haha! Härligt att det börjar bli grönt nu! 

Jag har funderat på vad som riktigt gick snett på tävlingen i vännäs och varför han vägrade på hindret. Har också pratat med min tränare om det (som dessutom var där och såg tävlingen) och kommit fram till att det är grundtempot i galoppen som är för dåligt, jag får helt enkelt ingen power i honom och därför finns det inget att hålla när vi väl kommer mot hindret. Så därför fick jag låna Hannas sporrar (!!!) och prova hoppa med dom under träningen. Har aldrig i mitt liv ridit med sporrar så det var lite spännande. Och tro det eller ej, hästen blev helt fantastisk. Han var precis som han är när han är busig och överpigg utan att jag ens behövde använda sporrarna. Så träningen gick jättebra och min tränare beordrade mig att skaffa ett par sporrar. 

Har anmält mig till tävling på hippo nu nästa helg, v.20 på lördagen, men bara en klass. 100A får det bli. Spännande. :) 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0