Doris

Hej!
Igår fick jag äran att rida Lindas tinkersto Sweet Sixteen, även kallad Doris, som jag aldrig ridit förut. Signe red Baltazar och vi skrittade lilla rundan tillsammans vilket var oerhört mysigt och kul! Baltazar skötte sig väldigt snällt och fint och Signe imponerade på mig med sitt lugn och mod kring pållarna. Ska absolut göras om 😄

Doris är väldigt lite riden trots sina 12 år så hon blev stressad och nervös av ingenting vilket satte mina ridkunskaper på prov en aning, men jag upptäckte fort att hon lyssnar bra på rösten och när hon försökte springa iväg så vände jag runt (gick inte att stanna henne när hon väl försökte springa) och klappade henne och pratade lugnt tills hon var lugn igen innan vi fortsatte. Spännande och lärorikt!

Idag ska jag rida en sväng m Baltazar ikväll och på onsdag är det hoppning. Jag längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0