Pay and jump Vännäs

Idag har jag och Baltazar varit iväg till vännäs och hoppat, precis som jag skrev i förra inlägget! 
Jag fick sluta jobbet 14.30 och for till pappas jobb för att hämta transporten som fått sommardäck, sen raka spåret ut till degernäs där jag donade på med dom vanliga sysslorna innan jag gjorde i ordning hästen. Körde och mötte upp Sofia, Victoria och hästen Gullan och sedan körde vi ikapp Patricia, hennes kompis och hästen David. 

Väl framme hjälptes vi åt att ta fram hindrena utomhus på stora ridbanan, det var 7 hinder. Blåste som tusan gjorde det också och regnet började komma. Under kvällen hann det både snöa, regna och hagla.. Haha! 

Jag och Baltazar var anmälda till 1 meter och 1.10, vilket var lite av en debut då vi tidigare bara hoppat upp till 1,05 vid tävlingssammanhang så kändes lite extra spännande. Vi hoppade fram inne och han kändes jättetrevlig, pigg och glad som vanligt vid hoppning. 

1 meter - 
Han fick galoppera något varv runt banan och han var busig och glad innan start. Sedan hoppade vi första, han busade, kom aningen nära på andra och river såklart den. Helt onödigt! Men sedan hoppde han resten jättefint och han var så lycklig över att få komma ut och hoppa! 

1.10 meter - 
Vi fick stanna kvar inne på banan då det bara var vi som skulle hoppa 1,10 och sedan fick jag rida så fort dom hade höjt alla hinder. Gör om gör rätt, tänkte jag. Han hoppar som en gud alla hinder, oavsett om något kom lite nära inpå och något avstamp blev lite långt ifrån så var han där och hoppade och löste det. Jätteduktig verkligen!! Så vi hoppar alltså felfritt. Lycka! Duktig häst! Glad matte! 

Nöjda som attan körde vi hem i snöyran. Med sommardäck. Haha, april slutar aldrig förvåna oss. 
(Victoria fotade så förhoppningsvis kommer några bilder senare!!) 

Bjuder på två gamla bilder från en av våra första klubbtävlingar ihop, året är 2012 och tror att höjden ligger på 70 cm. Tänk så långt vi har kommit, min fantastiska häst och jag. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0