Träning

Hejsan, blir mycket uppdatering nu men det händer så mycket roligt som jag vill ha nedskrivet. 😄

Idag var det träning för Peter och jag trodde att B skulle vara lite lugn och nöjd eftersom vi hoppade igår, men icket! Pigg och framåt som vanligt, om inte ännu piggare haha. Vid uppvärmningen fick vi som uppgift att testa rida med tyglarna i en hand, och även ta något skutt med det och Balte lyssnade bra och var jätteduktig! 

Sen fick vi hoppa en bana med 12 språng och då låg höjden på kanske 80-90, och sen hoppade jag och Baltazar en bana på 5 språng (varav två av dem var en kombination) och höjden låg på 1.20-1.30 ungefär. Huuuuur duktig som helst. Jävlar vad han hoppar alltså! Och jag känner mig allt tryggare och bekväm med höjderna. Så himla roligt, blir så glad! 
Vi fick ta om kombinationen några gånger men inte för att hästen gjorde fel, utan bara för att jag skulle lära mig att vänta hela vägen in och verkligen få det in i skallen. 

Så nu ligger jag i sängen och ska sova. Så tacksam över denna begåvade och duktiga häst som jag har äran att få äga. 

Bild från igår, foto av Victoria Wirth. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0