Carro-träning

Har glömt berätta att jag var på hoppträning i fredags!
Provade träna för Carro Määttä, vilket jag aldrig gjort förut. Kändes roligt och passande att få komma igång en vecka innan Peters träningar börjar eftersom jag knappt kan vänta. Det är ju så himla himla roligt att få hoppträna.. Haha! Hur som helst, vi var kanske 6 ekipage och träningen blev lång men det tyckte jag bara var bra för Carro la verkligen ner tid på oss alla 6 och ville lära känna oss och våra hästar. 

En övning var som en sicksack-övning som hade två kombinationer och två eller tre enkelhinder, låga. Man skulle ha två galoppsprång mellan, tre språng, två, tre, två och ut. Hitta rytmen, hitta tempot, balansen. Var skitbra! Först fick vi ta volter mellan, sedan testa hela grejen. Var nyttigt som bara den. Sedan hade hon också gjort upp en linje med 6-7 räcken som höjdes eftersom där det skulle vara ett galoppsprång mellan varje. Också väldigt roligt och bra för Baltazar att få vara kvick upp med benen och sätta sig. Jag fick träna mycket på ordentliga halvhalter mellan alla räcken för att få honom att backa av och sluta småsnudda bommarna hela tiden, vilket funkade! Så ska försöka träna vidare på det. 

Bild från en peter-träning i maj, fotad av Klara Jasmin. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0