Flyttdag



Lite bilder som togs häromdagen före och efter ridturen. 

Tiden i Innersjö tillsammans med Elina och hästarna har gått så otroligt fort. Idag var sista dagen, idag var dagen Kawango åkte tillbaka till Nordmaling och Baltazar flyttade till Skravelsjö! Tråkigt och spännnande på samma gång, verkligen. Har haft så himla roligt under dessa tre veckor. Hur som haver, vi tog in Kawango och Balte i uteboxarna eftersom det regnade nå kopiöst och båda hästarna skakade så vi borstade dem snabbt och la på innetäcken så de fick bli varma och torka upp. Sedan lindade vi K's ben och jag pysslade om B. Elinas pappa kom med en transport de har lånat och jag hade packat in alla mina och Baltes grejer i vår bil och i transporten som stod startklar. Kawango blev nervös strax innan vi skulle åka så det blev en ganska hastig lastning för hans del och sedan skyndade de sig att åka eftersom Kawango hade svårt att stå till i transporten. Sen lastade jag och Oliver Baltazar i lugn och ro och rullade till Skravelsjö. 

När vi kom fram regnade det fortfarande massvis så Baltazar fick först följa med in i stallgången så jag kunde ta av fleecetäcket och transportskydden, regntäcket fick han ha på sig. Sedan ledde jag ned honom till hagen där Ann Lindströms häst Quassimodo (Q som han kallas) stod. Q kom travandes direkt och var supernyfiken på sin nya vän. De hälsade, nosade, skrek lite och Baltazar for runt och utforskade hagen och rullade sig flera gånger. Sedan följdes de ut i den "stora delen" i hagen och betade sida vid sida. Så underbart! De fann typ varandra på en gång. Jag och Oliver for och köpte spån, fyllde boxen, tog in alla grejer i stallet och installerade oss lite. 

På kvällen innan jag skulle hem från mamma och pappa svängde jag förbi och kollade läget. B och Q stod och kliade varandra i hagen och kivades som två brorsor. Bet varandra i grimmorna och småretades lite på skoj. Mysigt att se! Blir alldeles varm i hjärtat av det. Är så glad att Baltazar först har fått gå med fina Kawango som han verkligen tyckt om, och nu får han gå tillsammans med Q som också verkar funka superbra tillsammans med min pålle. 

Imorgon ska jag dit och pyssla och rida. Jag längtar!! 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0