Islandshästar och älgar

Islandshästridning stod på schemat i lördags! Mamma hämtade mig 7.00 och vi rullade i husbilen till Umgransele utanför Lycksele där hon hade bokat en 4-5h lång ritt på islandshästar. Hur mysigt?? 

Jag fick en som hette Brana och mamma red en som hette något klurigt så vi kallade henne för Svanen (namnets betydelse). 
Längst med älven, upp i berg, runt i skogarna och överallt red vi. Stannade sedan till vid en sjö där vi ställde av hästarna med lite hö och vi själva grillade hamburgare och drack kaffe innan vi red hemåt. Då fick vi bland annat vada över älven! Härligt och roligt! Mamma blev lite nervös men det gick ju ändå, haha. 

När jag kom hem från mammas och min minisemester igår så for jag till Baltazar, oliver följde med. Vi for skogsrundan vi red häromdagen. Jag spanade efter kantareller när det plötsligt knakar till och en älg springer kanske 15 m bredvid oss!! Baltazar blev helt stilla och spänd. Läbbigt! Det är stora djur. Men oliver lugnade ner mig och hästen så vi kunde fortsätta. Haha! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0