Tävlingar mm

Hejsan. Tänkte att det var dags att uppdatera lite här om läget.


I helgen var det tävling i Vindeln, 105cm. Lag div2 och jag, Klara och Patricia skulle hoppa. Jag var sist ut och när det var min tur hade redan de andra blivit uteslutna/hade valt att gå ut. Så jag red för min egen del liksom. B hade varit kanonfin på framhoppningen men väl inne på banan blev han en heeelt annan häst. Osäker och inte alls hoppsugen. Han slingrade sig mot hindren men jag fick över honom fram till fyran där han stannade. ??? Brukar ju aldrig ske! Jag hann verkligen tänka att han kanske blivit sjuk eller hade ont någonstans. Provade igen och hoppade sedan banan ut men med en superdålig känsla och nästan en oro över hur det egentligen stod till med min lilla häst.
Vi for hem och kollade igenom honom, allt var som det skulle. Red ut i skogen dagarna efter och mysred, allt var som vanligt. 

Sedan blev det träning för Peter i onsdags och då gick det lite upp och ner. Vi snackade om helgen och han trodde det handlade mycket om att banan/platsen var ny. Därför försöker vi sudda bort det och se framåt istället! B är grym men jag blir lite för tankspridd, speciellt på långa anridningar. Hinner tänka alldeles för mycket och kanske vill lite för mycket? Ingen aning. Men fick till det på slutet efter några om och men. 

Idag körde vi lätt hoppning/markarbete hemma på ridbanan och imorgon ska vi ut i skogen. Lördag och söndag är det hemmatävling då startar vi 100&110cm lördag och 100cm söndag! ❤️ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0