En liten uppdatering

Nu är det minusgrader utomhus på nytt, den här vintern är verkligen helt knas. Minus, plus, minus, plus. Nu är det återigen vinter men frågan är hur länge det håller i sig denna gång. Baltazar är i fin form och är pigg och glad. Jag har varit en hel del in till ridhuset och gjort lite olika saker med honom, och en dag fick han faktiskt hänga med till sitt gamla hem: Innersjö! Där hälsade vi på mamma och pappa men även mormor och morfar. Han fick stå i sin gamla box under dagen och komma ut en liten ridtur genom byn med Oliver på ryggen. Suprise suprise! 

Träningarna rullar på men i veckan var det inställt då Peter var bortrest. Vi for in i lördags och hoppade tillsammans med några andra istället på eget bevåg och han var suuuuperfin och duktig. Lite småsvår ibland att styra med hackamore när han kommer på egna hyss men det får jag leva med. (Vi ska prova en sån där kindkedja och se om det blir bättre med det under hakan.) 

Igår vilade han, och tror han får vila idag också faktiskt. Det skadas inte han av då jag rider honom så pass ofta ändå, någon dag hit eller dit gör ingen skillnad. Nu är det helg och jag ska njuta av två dagars ledighet med uteritt i ljuset imorgon! 

 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0