Två hoppträningar

I onsdags tränade vi i vanlig ordning för Peter och hade en riktigt bra, givande träning. B lyssnar fint nu med kedja under hakan och han var lugn och fin men pigg och glad på samma gång. Perfekt kombo! Vi tog några högre hinder som ni kan se på filmen men nu känns ingenting omöjligt längre med denna häst! Sånt självförtroende och sån styrka som han har nu, helt underbart kul. Känner mig så stolt över både min egen och min hästs insatser och utveckling.

Film från i onsdags:

Sen var vi även in på surf igår och testade träna för Ted Nätterqvist! Jättespännande att rida för någon annan, det har jag i princip aldrig gjort. Baltazar var himla taggad och nästan lite väl på tårna i början men allt eftersom blev han lugnare och skötte sig väldigt bra ändå. Tycker träningen gick över förväntan. Jag förstår varför alla tycker om att träna för Ted för det var en väldigt intressant och lärorik träning! Vi hoppade en bana i slutet på 1.10 med bland annat lite spännande hinder och en trekombination. Kulkul. Har ingen film från det dock, bara en bild på en nöjd häst när vi kom tillbaka till stallet. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0