Veckan hittills

Den här veckan har hittills varit väldigt varierad på hästfronten. Med tanke på vårat riktigt dåliga vinterväder (is, is och ännu mera is) så valde jag att åka in till ridhuset i måndags och dressyra lite. Vi red igenom hela hästen och försökte jobba mer med högergaloppen då jag upplever den svagare än vänstergalopp i nuläget. Lite bommar, lite halt till galopp och sedan galopp till halt. 


Tisdag blev det uteritt tillsammans med Doris och Ann-Marie trots mörkt och trist väder men hästarna var glada över sällskapet och att få komma ut.

Igår onsdag var det hoppträning. Elina var supergullig och följde med mig vilket var jättetrevligt. B var pigg som tusan och han nästan ville sticka ibland för mig mot hindren så vi ska testa ha kedja under hakan med gummitunnel istället för vanligt läder på hackamoret och se om det blir lättare för mig att få kontakt med honom då! Men annars var han bara duktig 👍


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0