Hopptävling örnsköldsvik

Hemma nu! Efter en helg i Örnsköldsvik! 
Första gången jag varit på deras ridklubb och måste säga att det var en fin anläggning som jag mer än gärna åker till igen. Hur som helst, nu ska vi snacka om hur det har gått för mig och Baltazár. ♥

Lördag: Vi åker från Degernäs kl 8 och kör bakom Sofia dit. Kommer fram och lastar ur, gör hästarna klara. Då är mamma, pappa och Martin (och Ninja) redan på plats. Oliver åkte med mig. Värsta hejaklacken! Vi startade 1meter först och han kändes pigg och glad på framhoppningen. Går in på banan och hoppar felfritt 0-0 och hamnar två tiondelar från en femteplacering!!! Superlycklig över felfri runda men samtidigt lite surt att inte få placeringen. 

Laddade om till 110 genom att käka lunch och låta hästen vila en stund i transporten, sedan rida fram lite lättsamt och ta något skutt på framhoppningen. Var ju våran första "riktiga" 110 så lite nervöst på något vis! Han hoppar helt faaaantastiskt och gör precis som han ska tills jag klantarr mig lite på trean och vi petar en bom. Så vi fick hoppa klart grundomgången och slutade alltså med 4 fel. Sofia hoppade sin runda med Goldfever felfritt också! 
Sedan umgicks vi med min familj som bodde i husbilen och Sofia, jag och Oliver bodde på vandrarhemmet i hamnen bredvid mamma och pappas ställplats. Huuur mysigt som helst. 

Söndag: Jag och Sofia gick en promenad med hästarna, pysslade om dem och red över till ridklubben. Jag skulle bara starta 1m och sofia 1m avd B. Hästen kändes tröttare och lite omotiverad på framridningen så jag for ut en sväng i skogen istället för ridhuset. Och på framhoppningen vaknade han till ordentligt så kändes ändå bra inför tävlingsrundan. Vi går in, och sätter en till nolla!!!! Omhoppningen var helt fantastisk av Baltazar, han hoppade än fast jag red fort och snäva svängar eller kom in snett på hinder. Slutade på en tredje plats! Var så lycklig att jag grät när vi kom ut från banan. Helt underbart kul!

Nu laddar vi upp i veckan inför vår egna SURF-tävling som tar plats lördag och söndag. Jag är cafeteriaansvarig så det är fullt ös medvetslös hela veckan som gäller med planering, handling, matlagning och allt som hör till. Längtar tills det är över på sätt och vis... 


Lycklig jag efter en felfri toppenrunda på lördagen! 


Hästarna stod på Solänget utmed ridklubben i nya, jättefina uteboxar. 


Resultatlistan från söndagens 1m! 



Nöjda ryttare och hästar efter två felfria rundor på söndagen! 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0