Juni

Juni är här. Äntligen! Som man längtat. Synd att sommaren alltid går så fruktansvärt fort när det väl kommit. Idag har vi haft första riktigt varma dagen på ett bra tag, varit ca 23grader hela dagen. (Brände mig på jobbet..) Hur som! Pållen var trots allt väldigt pigg och glad på träningen och hoppade fantastiskt. Red lite halvers till en början men fick till det på slutet så det kändes väldigt bra. 


I helgen är det tävlingsdax igen, lördag och söndag i Örnsköldsvik! Vi åker dit på lördagmorgon och Baltazar kommer sova på solänget. Vi andra kommer på i husbil/på vandrarhem vid hamnen en bit bort. Mamma pappa Martin och Oliver följer mig, samt Sofia som ska tävla sin lilla häst Goldfever. Blir skitbra och jättekul! 
Jag och B kommer starta 1m samt 110 på lör och 1m på sön. Kuuuul.

Just nu försöker jag rida honom mycket och jag försöker få honom att gå ner lite grann i vikt faktiskt.. lite väl rund för att inte ha börjat gå på bete än. Haha. Så han får lite mindre hö nu. Och han har också fått börja käka gröngräset ca 20 min/dag. Så det gör honom väldigt lycklig! Snart är det väl dags med sommarbete så bara att vänja in honom allt mer eftersom på gräset. 

Känner på mig att sommaren kommer bli så fin och härlig. Hoppas jag har rätt. 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0