Återbesök och Baltazar-besök

Återbesöket var häromdagen och lastningen gick väldigt bra både dit och hem! Skönt. Har duktiga vänner till hjälp så det mesta löser sig. 
Väl där fick jag börja med att gå och springa på rakt spår med henne, då ser man ingenting. Hon hade en liten svullnad kvar över ligamentet. 
Sedan fick jag longera henne i skritt och trav och där syns det att hon rör sig lite ojämt och "knackigt" så då fick hon lugnande och så körde vi ultraljud. 
Då kunde vi se att ligamentet fortfarande har en skada men det är mycket mycket bättre! Så det går åt rätt håll. 
Underlivet såg fint ut! 
Nu ska jag promenera och få börja rida uppsuttet i kravlös skritt 45 minuter /dag, så det var ju goda nyheter. 
Vi fortsätter med sjukbeslag på framhovarna och hon ska gå i sjukhage för att undvika okontrollerat bus. 

Imorgon ska vi flytta hem Haley och Lissan från betet så då kommer hon få gå i mindre hage med hö och så ska vi sätta igång och köra 100% på skritt-igångsättningen. Lite skräckblandad förtjusning men känns väldigt kul att få sitta upp på min donna igen, hon har ju varit så mycket nöjdare och gladare nu i sommar än vad hon var innan! Tror det har gjort stor skillnad att få ordning på hennes mage och underliv. :) 

 
Och förresten! Jag har hälsat på min gamle fina vän Baltazar i överkalix i sommar. Elina följde med och vi fick sova i hans nya familjs stuga bredvid betet. Suuupertrevligt verkligen, vi red 1,5 mil och for sedan och badade med hästarna vilket B tokälskar. Sen drack vi vin och åt god middag och bara myste. Så glad att se hur bra han har det, blev verkligen ett perfekt nytt hem till honom. Min fina fina goa balte. <3 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0