Busan

Igår var det sjukt äckligt väder, regn och blåst och typ 0-gradit vilket innebar ISHALKA på vägarna. Bilar överallt som kör i diket, tvärs över vägarna och sladdar. Tog mig till stallet på kvällen vid 19tiden efter att ha hämtat bilen på verkstan i Överboda. Ny kamrem och vattenpump. Slutade med att jag tog in alla blöta hästar och stod sedan länge och borstade och mysade med min tjej. Klippte till manen och så. Blev inte mer gjort. 

Idag däremot, fredag, har jag både ridit och lasttränat henne. Gick både bra och dåligt. Underlaget på banan var sådär med tanke på gårdagens väder, men gick ju ändå att rida henne i både skritt och trav. Däremot ställde hon sig på bakbenen igen.. En gång. Kändes som att hon ville mot stallet och sluta ridas så när jag travade runt och kom närmare ingången så stannade hon och ställde sig. MEN den här gången blev jag förbannad mer än jag blev rädd, så jag slet tag i ena tygeln och fick henne ur balans och jag röt till henne så argt jag bara kunde. Och så fort hon klev ner så drev jag fram henne direkt med en jävla bestämdhet och fick henne till trav igen. Sedan travade jag i 20 min i båda varv utan att sakta av till skritt och hon ställde sig inge mer. Skrittade en sista stund och så skötte hon sig också, även om hon såg sur ut ibland.. Jag vann! Kändes bra. 

Lasttränade sedan en stund på gården i halvmörker, först med bred gång och sedan med smal. Hon skötte det jättebra! Var bara en gång som hon skyndade sig ut för hon dunkade upp huvudet i taket. Men kunde sedan ta in och ut henne hur jag ville. Härrliiigtt!! Ibland kliver hon på sidan men då tar jag bara upp henne den vägen istället, hon ska inte komma undan för att hon kliver på sidan. Och det gör hon ju, tar ett ordentligt kliv upp bara. Det är bra! Hon var inte ett dugg rädd för mellanväggen idag heller. Ett stort kliv framåt på den fronten :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0