Oväder och storm - lugn och duktig häst

Idag slutade jag jobbet tidigt så jag svängde förbi mamma, plockade upp henne och for till stallet.
Vi donade med sysslorna så som att mocka, fylla mat och vatten osv. Sedan gick vi och hämtade in donnan i stallet. Vädret är helt galet idag, stormar och blåser och regnar/snöar men trots det var jag fast besluten vid att sitta upp en liten stund idag också på ridbanan. Själv i stallet - duktig. Ute i storm - duktig. Det känns som att det inte spelar någon större roll vad jag hittar på förr oavsett tar Lissan det med en klackspark och ser hur glad och nöjd ut som helst!! 

Red henne ca 20 min i alla gångarter och hon var HUR trevlig som helst. Egentligen hade jag nog aldrig velat sitta av för hon är så fantastiskt rolig att rida, och så fort jag gör halt står hon stilla och lugnt tills jag ber henne gå. Det är en fin egenskap hon har! Hon hittade stödet i min yttertygel och lyssnade fint när jag ber henne flytta för skänkeln. Känslig och lyhörd. SÅ FIN HON ÄR!!! Tänk att hon är min!! Känns overkligt. ♥
Bild från vår första dag tillsammans, 12/1-2018. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0