Massage och pyssel

Nu har det gått en vecka och lissan har fått vila/tagit det lugnt rätt länge nu. Jag åkte till hemavan den 2:a, så red henne alltså sista februari senast. Det har varit lite longering och miljöträning samt ledarskapsövningar som vi hållit oss sysselsatta med under tiden och hon har varit förvånansvärt lugn trots att hon är ostimulerad. Tror hon känner sig mer och mer trygg med stallet och sitt nya hem men också tillsammans med mig!

Jag märker att massage är en bra grej för oss, tycker vi kommer varandra närmare. Hon står stilla numera, i början hade hon myror i brallan men verkar som att hon tycker det blir mer bekvämt för varje gång. Kanske jag börjar lära mig rörelserna rätt? Kanske hon är mjukare i sina muskler nu och känner en annan tillit till mig. 

Min plan är lite oklar men tanken är väl att fortsätta lugnt den här veckan ut, ska få låna en massageapparat av Sofia som jag ska testa på Lissan. Ska försöka duscha henne någon lämplig kväll (torsdag kanske) och sen prova rida henne till helgen om ingenting annat konstigt uppstår. 

Igår hade hon tydligen busat runt i hagen och det ser jag som ett gott tecken :) 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0