Sov gott fina Q ♥

Lissan står på bakbenen även när jag leder nu, till och från. Händer lite nu och då. Har pratat med peter igen och han rekommenderar stigbett, ett såkallat "hingst-bett" som nyper tag i tungan när hästen reser sig. Det används på stegrande hingstar och unghästar i de flesta fall. Han ska även komma och hälsa på om en vecka och se vad vi har att göra med, så det känns bra. Nu ska vi bara överleva tills dess :)))

Det har varit sorgens dag i stallet. Ann har fått ta bort sin fina fina Q. Världens snällaste, med godhjärtade häst. Han fick en "stroke" häromdagen, och tappade sin syn helt på båda ögonen samt rör sig väldigt konstigt mm. Det fanns inget att göra. Så alla har varit väldigt ledsna i stallet idag. Tomt kommer det att bli.. Och Ann som är världens bästa människa dessutom! Det skär i mitt hjärta att se henne så ledsen.. Den här med hästar är verkligen en berg och dalbana. Det vänder fort. Fyfan.. 

Jag har bokat en djupvågsbehandling för Lissan igen nu i helgen av Mirell på muskelkraft, så det blir bra. 
Och så ska jag åka och prova rida en valack på söndag som heter Cashbox Pil som jag ev ska bli medryttare på i mån om tid och energi, för att jag ska hitta tillbaka till glädjen i ridningen och för att komma ihåg hur man ens rider.. Haha. Det blir förhoppningsvis kul. 

Gäller att ta en dag i sänder just nu och blicka framåt. Så vi kämpar på. 
Baltazar & Q förra sommaren. Fina hästarna. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0